SEO Neden Önemlidir
SEO Neden Önemlidir

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir? SEO Neden Önemlidir?

SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" için kullanılan bir kısaltmadır.

Web sitenizin seo analizini hızla yaparak, Google , Yandex vb internet arama motorlarındaki durumunuzu iyileştirebiliriz. Seo analizinde 50’den fazla kritere bakarak sitenizin analizini yapmaktayız. Seo analizi sonuçlarını iyileştirdiğimizde internette rakiplerinize oranla bulunabilirlik ve çok büyük satış fırsatları yakalayabilirsiniz.

SEO (Search Engine Optimization), yani Arama Motoru Optimizasyonu, arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmalarına denir. SEO ile amaçlanan, web sitesini arama motoruna uygun şekilde düzenleyerek sitenin arama motoru açısından değerini yükseltmek ve dolayısıyla üst sıralara çıkıp daha fazla ziyaretçiye ulaşmaktır.

SEO Neden Önemlidir?

Websitenizin belli kelimelerde arama motorlarında üst sırada olması en işlek caddede mağazanızın olmasından bile daha değerlidir.

Örnek vermek gerekirse internet üzerinden tse belgeli iskele satın almak isteyen bir kişi arama motoruna "tse belgeli iskele, tse iskele" gibi kelimeler yazıp aratacaktır. Arama motoru da birkaç saniye sonrasında binlerce sayfa bulundu olarak bir liste sunacak, ziyaret eden kişi de muhtemelen ilk sıralardaki sonuca tıklayacak ve ilgili web sitesine ulaşacaktır. İşte arama motorlarında bu şekilde günde yüz binlerce arama yapılıyor ve insanlar web sitelerine ulaşıyor.

Sizin sitenizin arama motorlarında, işinizle ilgili öne çıkan kelimelerde üst sırada olması demek, günde yüzbinlerce potansiyel müşterinin sitenize ulaşması demektir ki; dünyanın en hareketli caddesinde mağazanız olsa bile bu kadar müşteriye ulaşamazsınız. Bunu bilen bir çok kişi SEO’yu güçlü bir silah olarak görüp büyük önem vermektedirler.

SEO’nun temel amacı, arama motorlarında web sitesini istenilen kelimelerde üst sıralarda çıkarmaya çalışmaktır.

Doğru bir SEO Çalışması için Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Arama motorlarında yükselmek için yapılan tüm çalışmalara SEO çalışması denir. SEO çalışması, web siteleri doğal yollarla ulaşamayacağı web popülerliğine, arama motorlarının doğal olarak göreceği yöntemleri kullanarak ulaştırılabilmeyi sağlar.

Bir SEO ile çalışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman kazandırabilecek büyük bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar verme riski de vardır. 

SEO’nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO’nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek çok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri için aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır:

Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme, Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma. Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı, İçerik geliştirme, Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi, Anahtar kelime araması, SEO eğitimi, Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.

Google arama sonuçları sayfasında organik arama sonuçlarının yanı sıra genellikle ödemeli reklamların da ("Reklamlar" veya "Sponsorlu" ifadesiyle belirtilir) görüntülendiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, siteleri ücret karşılığında arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez. Organik arama sonuçlarımızda görünmenin herhangi bir maliyeti yoktur. Search Console, resmi Web Yöneticisi Merkezi blog’u ve tartışma forumumuz gibi ücretsiz kaynaklarda sitenizi organik arama için nasıl optimize edebileceğiniz konusunda bol miktarda bilgi bulabilirsiniz.

SEO araştırmanıza başlamadan önce tüketici olarak bilgi sahibi olmanız ve arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız çok faydalı olur. Şuradan başlamanızı öneririz:

Kimse Google’da birinci sırayı garanti veremez.

Sıralama garantisi veren, Google ile “özel ilişkisi” olduğunu ileri süren veya Google’a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO’lara karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında bir siteyi Google’a doğrudan göndermenin tek yolu URL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site haritası göndermektir. Bunu hiç kimseye herhangi bir ücret ödemek zorunda kalmadan kendiniz de yapabilirsiniz.

Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.

Belirsiz olduğunu hissettiğiniz konularda kendilerinden açıklama isteyin. SEO sizin adınıza köprü sayfalar veya “ıskarta” alan adları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılabilir. En nihayetinde, iş verdiğiniz şirketlerin faaliyetlerinden siz sorumlu olursunuz, bu nedenle söz konusu şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir. SEO’nun sunucunuza FTP erişimi varsa, sitenizde yapmakta olduğu tüm değişiklikleri açıklayabilmelidir.

Asla bir SEO’ya bağlantınız olmamalı.

"Herkese açık" bağlantıların, bağlantı popülerlik planlarının veya sitenizi binlerce arama motoruna göndermenin gücünden bahseden SEO’lardan uzak durun. Bunlar tipik olarak başlıca arama motorlarının sonuçlarındaki sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız uygulamalardır.

Bilerek seçim yapın.

Bir SEO ile çalışıp çalışmayacağınızı düşünürken, sektörle ilgili birkaç araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu da elbette Google’dır.

Paranın nereye gittiğini bilin.

Google, arama sonuçlarında asla para karşılığı daha iyi bir sıralama sözü vermese de diğer pek çok arama motoru, tıklama başına ödeme veya sıralamaya dahil edilen sayfa başına ödeme üzerinden sağlanan sonuçları normal web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO’lar size arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verir, ancak sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirir. Hatta bazı SEO’lar diğer arama motorlarını “kontrol” ettikleri izlenimi oluşturmak ve kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirir. Reklamlarımızın açık bir şekilde belirtilmesi ve arama sonuçlarımızdan ayrı tutulması sayesinde bu hile Google’da işe yaramaz. Yine de çalışmayı düşündüğünüz SEO’ya hangi ödemelerin sıralamaya kalıcı olarak eklenmek için, hangilerinin de geçici reklamlara ayrıldığını sormayı ihmal etmeyin.